طراحی سایت پداس

مشاوره و ساخت پروژه های نرم افزاری

مشاوره رایگان 34522933-026


مقالات سئو


محتوا پادشاه است نه بک لینک و سئوی ساختگی


سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) به وسیله خرید بک لینک، مطمئن‌ترین، بهترین، راحت‌ترین و سریع‌ترین روش رسیدن به نتایج اولیه جستجوها بود. بعضی از افراد خوش‌شانس حتی توانستند بازدیدهای خوبی را به سایت خود انتقال دهند و دائما در صدر نتایج باقی بمانند.سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) به وسیله خرید بک لینک، مطمئن‌ترین، بهترین، راحت‌ترین و سریع‌ترین روش رسیدن به نتایج اولیه جستجوها بود. بعضی از افراد خوش‌شانس حتی توانستند بازدیدهای خوبی را به سایت خود انتقال دهند و دائما در صدر نتایج باقی بمانند.

سال 2013 و ورود کارآگاه گوگل با نام پاندا:

اینجا بود که خرس جدید گوگل دست به کار شد تا محتواهایی که از لحاظ سئوی ساختگی و توسط بک لینک‌های خریداری شده تقویت شده بودند را شکار و عمدا نابود کند. چیزی که پاندا در نهایت نگهداشت، همان محتواهای خوب و سایت‌هایی بودند که موقعیت خود را به صورت ارگانیک (بازدید و توجه خود را از مطالب مفید و خاص خود) به دست آورده بودند نه از روش‌هایی که با گرفتن بک‌لینک‌ها و کلمات کلیدی قابل سرچ به دست آورده‌اند.

سال 2014 گوگل، روش جدیدی را برای بهبود سئو با انتشار محتوا در سایر رسانه‌ها ارائه داد

 در ماه مارس سال 2014، گوگل اختراعی ثبت کرد که به طور گسترده‌ای با نام الگوریتم پاندا شناخته شده است. گوگل در این اختراع تایید می‌کند که اگر یک برند در یک صفحه وب ذکر شده باشد، حتی اگر کلمات کلیدی و نام برند در  آن فاقد پیوند باشند، گوگل آن را به عنوان " لینک ضمنی" یا implied link  در نظر می‌گیرد. این به این معنی است که اشاره ساده به نام یا سایت شما در یک صفحه وب دیگر، به گوگل نشان می‌دهد که وب سایت شما دارای وجاهت و اعتبار (Authority) بالایی است.

زمان آن رسیده که به چیزی فراتر از بک لینک فکر کنیم

به همه ما آموزش داده شده (یا شستشوی مغزی داده شده‌ایم) که جمع‌آوری لینک‌های فالو (Follow Links) با کیفیت بالا و از سایت‎‌های معتبر، بهترین راه برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو است. اما اختراع اخیر گوگل نشان می‌دهد که این کل ماجرا نیست.

همه ما فکر می‌کنیم که لینک‌های نوفالو (nofollow links)، رتبه سایت شما را افزایش نمی‌دهند، اما اکنون می‌دانیم که لینک‌های نوفالو  (همانطور که در بسیاری از بازنشرهای سرویس توزیع محتوا وجود دارند) ممکن است در واقع ارزش خاصی داشته باشند و البته این لینک‌ها هنوز هم می‌توانند ترافیک را به وب سایت شما هدایت کنند، پس بنابراین نباید آنها را نادیده گرفت.

بهترین خبر بعد از این اختراع این است که ذکر نام تجاری یا برند شما یا اشاره به وب‌سایت شما حتی اگر بدون لینک باشد هم مهم شمرده می شود. به عبارت دیگر، اگر دیگران نام تجاری شما را ذکر می‌کنند، این اشاره ها قدرت و نفوذ بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت و بر رتبه بندی جستجوهای شما تاثیر مثبت خواهند گذاشت.