طراحی سایت پداس

مشاوره و ساخت پروژه های نرم افزاری

مشاوره رایگان 34522933-026


مقالات بهینه سازی سایت


بهینه سازی چه نقشی در بازاریابی آنلاین دارد


بهینه سازی وب سایت با کمک به روند دیده شدن در وب، سرعت شما را در بازاریابی آنلاین بیشتر می کند.

همانطور که قبلا توضیح دادم، در بازاریابی آنلاین، گام نخست اینست که شما درفضای مجازی دیده شوید. بهینه سازی دقیقا همین کار را انجام می دهد. بخش عمده ای از ترافیک وب سایت، از طریق جستجوی کاربران وب در موتورهای جستجو ایجاد می شود. به زبان ساده، شما زمانی که در اینترنت به دنبال موضوع خاصی می گردید، دو حالت دارد: یا آدرس وب سایت مورد نظر را می دانید که در این صورت مستقیما به سراغ آن وب سایت می روید. و یا اینکه با استفاده از موتورهای جستجو، اطلاعاتی درباره آن موضوع خاص بدست می آورید.

اینجاست که بهینه سازی به کمک شما می آید و وب سایت شما را در جایگاه مناسبی نمایش می دهد.

 

گام نخست در بهینه سازی

نخستین گام در بهینه سازی وب سایت، اینست که درک صحیحی از کاربران اینترنت داشته باشید! باید با دقت توجه کنید که معمولا کاربران اینترنت، چه چیزی را در جستجو می کنند؟ به عبارت بهتر، خودتان را جای آنها قرار دهید و عبارتی که آنها جستجو می کنند را بدست آورید.

اجازه دهید با یک مثال، این موضوع را بهتر توضیح دهم: فرض کنید شما وب سایتی دارید که در آن خدماتی مرتبط با کنکور کارشناسی ارشد ارائه می دهید. این خدمات می تواند نمونه سوال، آزمونهای آزمایشی، دوره های آموزشی و ... باشد.

اگر من (و احتمالا شما نیز!) به دنبال خدمات مرتبط با کنکور کارشناسی ارشد باشم، احتمالا عبارت "نمونه سوالات ارشد" و یا "دوره های آموزشی ارشد" و یا "آزمون آمادگی کنکور ارشد" را در گوگل جستجو می کنم. به احتمال زیاد هیچگاه عبارت "کنکور ارشد" را در اینترنت جستجو نخواهم کرد، زیرا این عبارت خیلی عام بوده و مرا به هدفم از جستجو هدایت نمی کند.
در نتیجه مدیر وبسایت فوق باید تاکید خود بر بهینه سازی را بر روی عبارتهای فوق قرار دهد تا عبارت "کنکور ارشد".

این همان چیزی است که در بهینه سازی به استراتژی کلید واژه ای معروف است.