طراحی سایت پداس

مشاوره و ساخت پروژه های نرم افزاری

مشاوره رایگان 34522933-026


مقالات زامارین


معرفی زامارین – Xamarin


توسعه دهندگان می توانند از ابزارهای زامارین که مبنای کد آن براساس زبان C#‌ است استفاده کنند تا برنامه های محلی برای سیستم عامل های Android، iOS و Windows با محیط کاربری محلی بنویسند و کدهای آن را میان پلتفرم های مختلف به اشتراک بگذارند. در می سال ۲۰۱۵، بیش از ۱ میلیون توسعه دهنده از ۱۲۰ کشور جهان از محصولات زامارین استفاده می کردند.

در ۱۶ می سال ۲۰۱۱، Miguel de Icaza در وبلاگ خود اعلام کرد که Mono  توسط Xamarin‌ توسعه خواهد یافت و پشتیبانی خواهد شد که یک شرکت تازه تاسیس بود که قصد داشت مجموعه جدیدی از محصولات موبایلی را عرضه کند. طبق گفته های De Icaza، حداقل بخشی از تیم اولیه Mono به این شرکت تازه تاسیس نقل مکان کردند.

پس از اعلام این خبر، آینده این پروژه زیر سوال رفت، زیرا MonoTouch و Mono for Android اکنون در رقابت مستقیم با عرضه های تجاری موجود توسط شرکت Attachmate قرار می گرفتند. در آن زمان مشخص نبود زامارین چگونه می خواهد ثابت کند که بطور غیرقانونی از همان تکنولوژی هایی که در گذشته در شرکت  Novell برای همین منظور توسعه داده بودند، استفاده نکرده است.

اما در جولای سال ۲۰۱۱، شرکت Novell (که اکنون زیرمجموعه شرکت Attachmate بود) و زامارین اعلام کردند که Novell یک مجوز دائمی برای Mono، MonTouch و Mono for Android‌ به شرکت زامارین داده است که به طور رسمی و قانونی نظارت بر روی این پروژه را به عهده خواهد گرفت.

در دسامبر سال ۲۰۱۲، Xamarin.Mac‌ که یک پلاگین برای محیط توسعه یکپارچه MonoDevelop بود عرضه شد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های مبتنی بر C# برای سیستم عامل Apple OS X بسازند و برای انتشار از طریق App Store آنها را بسته بندی کنند.

در فوریه سال ۲۰۱۳، شرکت Xamarin، عرضه Xamarin ۲.۰ را اعلام کرد. این نسخه دو مولفه اصلی داشت: ۱) Xamarin Studio که یک برند جدید از IDE کد باز MonoDevelop است و ۲) یکپارچه سازی با Visual Studio‌ که IDE مایکروسافت برای .NET Framework است و اجازه می دهد تا از ویژوال استودیو برای ساخت برنامه ها برای اندروید و iOS و همچنین Windows استفاده شود.

در ۱۷ جولای سال ۲۰۱۳، زامارین اعلام کرد که ۱۶ میلیون دلار در بودجه سری B‌ از شرکت سرمایه گذاری Lead Edge Capital دریافت کرده است. چند سرمایه گذار از بودجه سری A‌ هم شرکت کردند، از جمله Charles River Ventures، Floodgate و Ignition Partners. در ۲۱ آگوست سال ۲۰۱۴، زامارین با موفقیت یک بودجه ۵۴ میلیون دلاری در سری C دریافت کرد که یکی از بزرگترین بودجه هایی است که توسط یک پلتفرم توسعه برنامه موبایل دریافت شده است. مجموع سرمایه گذاری روی این شرکت تا به امروز ۸۲ میلیون دلار است.

 

در ۲۴ فوریه سال ۲۰۱۶، زامارین و مایکروسافت اعلام کردند که شرکت مایکروسافت یک توافقنامه قطعی برای خرید زامارین را امضا کرده است. شرایط این معامله افشا نشده است، اما روزنامه wall Street گزارش کرده است که مبلغ این معامله بین ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

زیرمجموعه مایکروسافت (از ۲۰۱۶ تاکنون)

در کنفرانس Microsoft Build ۲۰۱۶، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که Xamarin SDK را کد باز خواهند کرد و آن را به عنوان یک ابزار رایگان در داخل محیط توسعه یکپارچه Visual Studio قرار می دهند و کاربران Visual Studio Enterprise هم به صورت رایگان از ویژگی های Xamarin Enterprise برخوردار خواهند شد. به عنوان بخشی از این خرید، Mono را هم بطور کامل تحت لیسانس MIT در می آورند و تمام نرم افزارهای Xamarin SDK را از طریق .NET Foundation تحت لیسانس MIT عرضه خواهند کرد.